• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Behöver snabbt svar!

Jag gjorde en ansökan på 15.000:-
Klickade vidare och det kom upp, du är godkänd!

Sen fyllde jag i namn, kontonummer osv men sen när jag klickade på signera kom det inte upp någon e-legitimation. Ingenting kom upp.

Jag har heller inte fått något bekräftelse email eller sms, hur fungerade det för er?

Jag fick skuldebrevet per e-post, skrev under, scannade in och skicka i retur - på mail. Hade pengar 2 dagar senare. Mycket snabb hantering. Deras kundservice svarar oftast efter max 1 timme.

Det stod att de hade e-leg när jag sökte för 4 månader sedan, men det hade dem inte då, och verkar inte ha det nu heller :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Ansökte i morse, blev till min förvåning beviljad 20000kr,har skrivit ut skuldbrevet och skall maila in det nu på morgonen, hoppas verkligen att jag är godkänd nu, de kan väl inte göra avslag nu???! Går detta igenom så löser det så himla mkt för mig.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Mailade in mitt skuldbrev i går morse, pengarna skall visst vara utbetalda i dag, vågar man hoppas att jag får pengarna på måndag? Hur snabb var de till er andra som fått beviljat?
 

aih

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
jag fick besked direkt på skärmen att jag var godkänt. valde att dom ska skicka skuldebrevet då jag inte har någon skrivare. jag undrar om någon har upplevt något krångel med denna långivare? någon som inte fått pengar efter att ni fått besked om att ni är godkända eller så?
hur lång tid tog det att få pengarna efter att ni skickat in skuldebrevet?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ni som ansökte och ville få skuldebrev via e-post. Hur länge tog det innan ni fick det via e-post?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Japp

Om man inte har bank id , ska man då skicka in kopia på körnkrt eller dylikt


de har inte va jag vet möjlighet att signera med bankID

Jag skrev på och scanna in skuldbrevet och kopia på körkortet och maila dem sent i förrgår igår på förmiddagen fick jag ett mail om att allt var grönt och att de vänta på autogiromedgivande och att pengarna kommer så snabbt de fått de godkännt (borde väl ha slantarna imoron.)
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Otroligt dåligt. Mailade in skuldebrev och kopia på id på tisdagen på morgonen. Hörde inte ett ljud på hela veckan, mailade på fredagen och frågade vad som tog sådan tid och påpekade att jag inte ens fått ett bekräftelsemail på att dem fått skuldebrevet eller någonting. De bad om ursäkt över att "det mailet inte kommit fram till mig".. De sa att det bara gått en bankdag (trots att det endast fanns en röd dag den veckan. Idag, måndag och en vecka senare, har autogirocentralen fortfarande inte godkänt?? Imorgon är det röd dag och det skall ta 1-2 dagar efter att autogirocentralen godkänt innan pengarna betalas ut (!) så jag lär ju få dem på fredag, 2 veckor efter att jag mailade in skuldebrevet. På deras hemsida står det 2-3 bankdagar till utbetalning från det att skuldebrevet är inskickat, vilket är lögn, dem borde skriva att det tar 2-3 bankdagar efter att autogirocentralen godkänt, vilket kan ta 1,5 vecka! Förstår för övrigt inte varför autogirocentralen skall godkänna något när jag valde inbetalningskort!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Måste man maila dom om skuldebrev på e-post? Eller räcker det att ansöka på sidan så får man alternativ om hur man vill ha skuldebrevet(verkar så på vissa som skrivit).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp